"I'm S.A.F.E.” Associating the Project 2nd Class Guidance Curriculum - FUNDA ŞEYHANLI/ŞANLIURFA

FUNDA ŞEYHANLI

İNCİRLİOVA PRIMARY SCHOOL ŞANLIURFA


"I'm S.A.F.E.” Associating the Project 2nd Class Guidance Curriculum


FUNDA ŞEYHANLI
 İNCİRLİOVA İLKOKULU-ŞANLIURFA 
REHBER ÖĞRETMENİ
 “I’M S.A.F.E”PROJE MÜFREDAT İLİŞKİSİ 

"I'm S.A.F.E.” Associating the Project 2nd Class Guidance Curriculum 


1. Kazanım: Sorumluluklarını fark eder.(Kazanım Numarası -7-)
Öncelikle okulda başlayan çalışmalarımız uzaktan eğitim sürecinde öğrenciler proje etkinliklerinin çalışmaları yerine getirmeleri. Öğrencilerimiz kendi imkanları dahilinde çalışmalarını tamamladılar. Projemizin tanıtımından itibaren kendilerine verilen görevleri yerine getirip, araştırmalarını yaptılar. Afiş hazırlama, maske yapımı, röportaj yapımı... gibi çalışmaları yerine getirdiler.
 2. Kazanım: Kişisel sınırlarını korumanın önemini açıklar. (Kazanım Numarası-92-)
Covid-19 ile mücadele çalışmalarında öğrenciler Sosyal Mesafe kuralına uyarak sınırlarını fark eder ve gerçek hayatta bu etkinliği uygular. 

3. Kazanım: Zorbalıkla karşılaştığında gösterebileceği davranışları ifade eder. (Kazanım Numarası-96-) 
Öğrencilerimizin sosyal mesafesi koruyabilmek, kişisel sınırlarına girildiğinde yapılması gerekliliği, sağlıklı yaşamın gerekliliğine dair “Hayır” diyebilmeye yönelik çalışmalar yapıldı. 

4. Kazanım: Zamanlamanın önemine dikkat ederek  (Kazanım Numarası 91) 
Proje çalışma aşamalarında öğrencilerimiz yapılan etkinliklerde zamanlamaya dikkat ettiler. Proje çalışmamızın süreci hakkında bilgi sahibi oldukları için zaman yönetimi ve planlama aşamalarını uzaktan çalışmalarla deneyimleme imkanına eriştiler. Öğrencilerimizin uzaktan eğitime uyum sağlama sürecince, proje çalışmaları ile devam etme imkanı bulup arkadaşları ile sosyal bağlarının devamlılığı sağlandı. 

5. Kazanım: Arkadaşlık ilişkilerinde yardımlaşmanın önemini fark eder. (Kazanım Numarası 94) . 

Öğrencilerimiz projemizin çalışmaları aşamalarında kendi ürünlerini sergilerken birbirlerine destek olup çalışmalarını takip ettiler. Öğrencilerimiz arkadaşlık ilişkilerinde eTwinning ve proje çalışmalarına ilk defa dahil oldukları için yeni bir boyut kazanmış olup birbirlerine destek oldular. Pandemi  sürecinde öğrencilerimizin sağlıklı bilgilere ulaşmaları sağlanmış ve kendi aralarında psikolojik destek ağı oluşturarak gerçek dışı, yanlış bilgilerini düzeltip birlikte güçlendiler. Öğrencilerimiz hazırladıkları afiş, videolar ve resimlerle birbirlerine verdikleri dönütlerle yaşantı zenginlileri ve paylaşımları arttı. Okulumuzda bulunan diğer öğrencilerimiz için ve aile bireyleri için de sağlıklı ve doğru bilgilerin aktarımını sağladılar.  
Öğrencilerimizle yaptığımız çalışmalar okul web sitesinde, EBA'da paylaşılarak arkadaşlıkları ile birliktelikleri sürdürüldü. Öğrencilerimizin hazırladıkları ürünlerinin okuldaki arkadaşları arasında sergilenme imkanı doğdu . 

6.  Kazanım: Sağlıklı büyümesi için gerekli olan besinleri tüketir.(Kazanım Numarası 164)
Türkiye Bağımlılıkla Mücadele çalışmaları kapsamında Özel Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından Rehberlik Programına yerleştirilen TBM- SAGLIKLI YAŞAM modülü okulumuzun Rehberlik çalışmaları kapsamında Özel Hedefler arasında yer almaktadır.  Proje çalışmalarımız öğrencilerimiz Sağlıklı beslenme, Yeterli -Dengeli Beslenme , Kaliteli uyku, Elleri yıkama, Yiyecekleri yıkama, Evi temiz tutma- havalandırma...gibi Sağlıklı Yaşam hedeflerimiz ile Covid-19 ile mücadelemizle örtüşmüştür.  Öğrencilerimiz ile sınıfımızda yaptığımız sabun yapma etkinliği ile Koronavirüsten korunma ve sağlıklı yaşam için hijyen ve kişisel temizliğin önemini vurguladık.  Sınıfımızda yaptığımız öğretmen bilgilendirmesi ve Doktor İbrahim Atlas'ın öğrencilerimize aktarmış olduğu Sağlıklı Yaşam ve Koronavirüsten korunma yolları  en doğru kanallardan bilgilere ulaşmış oldular.  Pandemi sürecinde ülkemizde bulunan Bilim Kurulu Üyesi ProfProf.İlhami Çelik ile online yapılan toplantı ile süreç hakkında bilgi sahibi olup , sağlıklı bilgilere doğru kanallarla ulaşmış ülkemizde olup rol model aldıkları kişilerle irtibata geçmeleri sağlandı. Karşılaştıkları bu kriz durumunda bilgi sahibi olmaları onların psikolojik olarak güçlü olmalarını sağladı ve mücadele aşamasında çok istekli çalışmalar gerçekleştirdiler. Tüm bilgi alışverişlerinin  yanı sıra öğrencilerimiz süreçten korunmak için yapılması gerekenleri kendi gözlerinden kağıtlara aktardılar ve canlandırmalar ile video çekimleri yaptılar. Yapmış oldukları çalışmaları arkadaşları arasında ve okul öğrencileri ile paylaşma imkanı buldular.  Öğrencilerimiz yapmış oldukları röportajlar ile bu çalışmalar da kendilerini çevrelerini bilinçlendirme konusunda da önemli rol belirlediler. Sağlıklı Yaşam için öğrendikleri bilgileri uygulama imkanı bulup, hazırladıkları ürünleri sergileyip pekiştirme imkânına ulaştılar.   Her türlü şartlar altında sağlıklı yaşamı sürdürme, sosyal mesafe, sağlıklı beslenme, evde kalma, düzenli uyku, maske kullanımı, spor yapma gibi   hayatın normalleşmesi  ile sağlıklı yaşam adına sağlandı. 


7. Kazanım: Aile içinde işbirliğinin önemini ifade eder.(Kazanım Numarası 145) 
Çalışmalarımızın başlangıç basamağı olan güvenlik için veli izin belgeleri için ailelerimiz ile iletişime geçildi. Projemizin tanıtımı yapıldı. Çalışmalarımızı birlikte gerçekleştireceğimiz, birlikte bir bütün olduğumuz ve öğrencilerimizin aileleri ile geçirecekleri yaşantının onların gelişimde önemli olduğu ifade edildi. Covid-19 ile mücadele çalışma kapsamında velilerimize de okulda seminer verildi. Okulların uzaktan eğitime devam etmesi ile whatsapp programı üzerinden çalışmalarda velilerimizde dahil oldular tüm çalışmaları öğrenciler ile gerçekleştirdiler. Ailelerimizin teknoloji kullanımı çok gelişmiş olmadığı için velilerimiz toontastic gibi programlarda öğrencilerimizin yanında olup yaparak yaşayarak öğrendiler.  Öğrencilerimiz ve velilerimize güvenli internet kullanımı hakkında bilgi paylaşımı yapılırmış olup olumlu dönütlere ulaşılmıştır. Öğrenci ve aileleri maske yapımı aşamasında ve videoların çekimleri aşamasında yaratıcı düşünme teknikleri desteklenmiştir. Ailelerle işbirliği geliştirilmiştir.  Öğrencilerimiz ile yapılan webinarlarda da aileler öğrencileri ile dahil olmuştur. 
Velilerimizde Covid-19 sürecinde öğrencileri ile birlikte süreçte aynı bilgilerin aktarımı sağlanmış ve birbirlerini desteklemişlerdir. 

8. Kazanım: Okula ilişkin duygularındaki değişimi sorgular. (Kazanım Numarası 6)
Özellikle projemizin değerlendirme aşamasında öğrencilerimizin duygu ve düşüncelerini ifade ettikleri gibi Covid-19 sürecinde aileleri ile surece dahil olup neler yapmaları gerektiğini bilmeleri, onların bilinçli ve birlikte hareket etmeleri onları güçlü kılmış ve birbirlerine kenetlemiştir. Okulun başlayacağı ve birlikte kaldıkları yerden devam etmeye yönelik umutlumutlu  planları okula yönelik olumlu tutumlarını sergilemiştir.  Öğrencilerimizin okula ve arkadaşlarına yönelik tutumlarındaki değişimin gözle görülür şekilde olması projemizin hedeflerinin gerçekleşmiş olmasının  en önemli göstergelerindendir. 


PSİKO-SOSYAL KORUMA, ÖNLEME VE KRİZE MÜDAHALE EKİBİ ÇALIŞMALARI 

Covid-19’un pandemi ilan edilmesi ile ülkemizde de yaşanan kriz durumu ve yaşanan değişiklikler ile proje çalışmalarımıza Psiko-sosyal Koruma, Önleme ve Krize Müdahale Ekibimizde dahil olmuştur. Proje çalışmalarımızın tüm aşamasında birlikte hareket edilmiştir. Okulumuzda yapılan çalışmalara yön vermiştir. Tüm okulumuzun dezenfekte edilmesi, öğrencilere bilgi akışının sağlanması, öğretmenlerimizin yönlendirilmesi, uzaktan eğitim sürecinde de yapılan çalışmalarımız tüm öğrencilerimize ulaştırılması sağlanarak örnek gösterilmiştir. 


E-REHBERLİK YILLIK PLAN DÖKÜMÜ (Proje Çalışmaları Kapsamında)

 Ö-ÖNLEYİCİ VE GELİŞİMSEL HİZMETLER 
ÖOV- Bilgi Verme Çalışmaları 
ÖOVKg: Bireysel Farklılıklara Saygı 
ÖOVKg: Duygu Kontrolü 
ÖOVKg: Eleştirel düşünme becerisi 
ÖOVKg: Hak ve sorumluluklarını bilme 
ÖOVKg: İletişim becerileri 
ÖOVKg: İşbirliği geliştirme 
ÖOVKg: Problem Çözme Becerileri
 ÖOVKg: Stresle Başetme Becerileri 
ÖOVKg: Yaratıcı Düşünme 
ÖOVKg: TBM- Sağlıklı Yaşam 
D: DESTEK HİZMETLERİ 
DMV: Veliye Müşavirlik 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar